یه کم آلمانی


1- Stamm (اشتام*): تنه ی درخت.

2- Kunde (کونده): مشتری

3- Stammkunde (اشتام کونده): مشتری ثابت


--

* هر جا اول کلمه است و من می نویستم "اش" بدونید که اون کلمه با شین ساکن شروع میشه. اما ما چون توی فارسی شین ساکن رو نمی تونیم تو اول کلمه بنویسیم، یه الف که نشون دهنده ی همزه است قبلش می نویسیم. بنابراین، شما این مدل کلمه ها رو با شین ساکن بخونین، نه با همزه (همون طور که تو انگلیسی کلمه ی star  با همزه شروع نمیشه، بلکه با س شروع میشه.).

نظرات 3 + ارسال نظر
همه چی عالیه چهارشنبه 7 آبان 1399 ساعت 14:57

سلام.
هر دفعه شما لغت جدید دارید، من از پسرم سوال می کنم ، ببینم می دونه!!!
و وقتی بلد نباشه مطابق سبک پدر و مادرهای خودمون میگم ای بابا پس شما چی بلدی؟
اون هم می خنده

اینگونه مکالمات مادر و پسری را به سرانجام می رسونیم

سلام عزیزم
بابا، اذیتش نکن بچه رو .

آنه‌ماری سه‌شنبه 6 آبان 1399 ساعت 23:07

مرسی که داری این بخش رو ادامه می‌دی.
در ظاهر هرسری فقط چنتا کلمه‌ست ولی آدمو ترغیب می‌کنه.
(سال قبل یه مدت آلمانی می‌خوندم، برام جذاب بود یادگیریش ولی بنابه دلایلی وسطش سرد شدم الان حس ندامت بهم دست داده)

خواهش می کنم :).
، الان برو دوباره شروع کن .

کهکشانى سه‌شنبه 6 آبان 1399 ساعت 11:57

.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد