یه کم آلمانی


این پست چیز خاصی توش نیست، یعنی اصطلاح و این حرفا نداده، صرفا به عنوان شوخی و زنگ تفریح و واسه یه کمی گیج کردن اوناییه که میخوان آلمانی یاد بگیرن


‌کلمه ها رو این طوری می نویسم:

کلمه ی آلمانی (تلفظ تقریبی با حروف فارسی): معادل انگلیسی


Wo (وُ) : where

Wer (وِر): who

Wie( وی): how

Wir(ویر): we

Wann (وان): when

Wenn( ون): if

Eins( آینس): one

Denn (دِن): because

Dann (دان):then

Neun( نُین): nine

Nein (ناین): No

Igel( ایگل) : hedgehog

Adler(آدلا): eagle

w (وی):double U

v (فاو): V

i (ئی): i

e (ئه): e

--

حالا بدبختی میدونین چیه؟ اینکه اینا جزو روزمره ترین کلماتن. اولش که آدم میخواد آلمانی یاد بگیره یا بلد نیست و تازه اومده آلمان، دهنش صاف میشه تا بفهمه کدوم معنیش چی بود و کی و کِی و کجا و چطور و اینا رو قاطی نکنه!

اسپل کردن اسما هم که هیچی! خدا نکنه توی اسمتون چند بار ئی و آی و وی و از اینا داشته باشه! یه وقتایی هر چی هم به طرف می گفتی انگلیسی اسپل می کنم، بازم طرف با اینکه انگلیسیش خوب بود، قاطی می کرد و میدی یه چیز هشل هفتی شده فامیلیت ، آخرش کاغذ میداد، می گفت خودت بنویس .


نظرات 4 + ارسال نظر
مهسا یکشنبه 30 آذر 1399 ساعت 17:55

مرررررررسی دختر مهربون خیلی نکات جالبی گفتی من خودمم وا... نمیدونستم عالی بود خیلییی ممنون. یلدای خانوادگی خوبی داشته باشین دختر مهربون جان

خواهش میکنم :).
مرسی، همچنین شما :).

مهسا یکشنبه 30 آذر 1399 ساعت 07:44

دختر مهربون در ادامه سوال قبلم این بگم که خواهرزاده ام سی وی اش مشکل نداره (نمره زیان و معدلش در حدی هست که دانشگاهها میخوان و سابقه کار هم داره اما از طرف دو دانشگاه بن و کایزرلاترن اپلای اش رد شد واسه همین فکر میکنه با جی ار ای میتونه بهتر پذیرش بگیره. میخواستم بپرسم با این نظر موافقی دختر مهربون؟

من فکر نمی کنم جی آر ئی براش تاثیری داشته باشه. به نظر من، بهتره دانشگاهای بیشتری اقدام کنه و زودتر اقدام کنه.
تو آلمان دانشگاه به دانشگاه بررسی مدارک فرق داره. بعضی ها مثلا دو سه تا راند بررسی مدارک دارن. یعنی مثلا زده ان ددلاین تا 30 ژانویه ولی صبر نمی کنن همه ی مدارک بیان، بعد تازه از یک فوریه شروع کنن به پذیرش دادن. اونا توی دو یا سه نوبت مدارک رو بررسی می کنن، مثلا یه بار 15 ژانویه و هرچی تقاضا بوده تا اون موقع رو بررسی می کنن و به کسایی که خوب باشن پذیرش میدن. بعد راند بعدی مثلا 5 فوریه است. یه راند هم میذارن برای آخر فوریه که هر کس که گفته من پذیرشمو نمی خوام و جواب نداده، براش جایگزین پیدا کنن.
نظر شخصی من اینه که سعی کنه هر چه زودتر اپلای کنه. چون من فکر می کنم تاثیر روانیش وقتی شما جزو نفرهای اولی هستین که بررسی میشین بیشتره، یعنی هم بیشتر وقت میذارن براتون و هنوز پرانرژین، هم اینکه هنوز گزینه های زیادی ندیده ان. دیگه اون آخرا انقدرر رزومه های خوب دیده ان که ممکنه با اینکه رزومه ی شما هم خوب باشه، اما اون قدری به چشم نیاد.
یه چیز دیگه هم اینکه اگر به زبون انگلیسی اپلای می کنن، واقعا باید خیلی زیاد اپلای کنن چون رقابت خیلی بالاست. اکثر رشته های انگلیسی آلمان ظرفیتشون محدوده و متقاضی از چین و هند و ایران و پاکستان تا دلتون بخواد هست. پذیرش گرفتن به آلمانی خیلی آسون تره.

مهسا یکشنبه 30 آذر 1399 ساعت 05:31

سلام دختر مهربون یک سوال پذیرشی دارم مجدد، قبلا گفته بودمت خواهرزادم واسه ارشد کامپیوتر داره المان اپلای میکنه. سوال اینه ایا داشتن مدرک زبان GRE در پذیرش ارشد خیلی موثره؟ ممنون میشم راهنمایی کنی

سلام عزیزم
تا جایی که من میدونم، نه، تاثیر قابل توجهی نداره، مگر اینکه خود دانشگاه بخواد که من در کل فکر کنم فقط یه بار دیدم یکی از دانشگاها برای دو تا از رشته هاش نوشته جی آر ئی می خواد. دانشگاهای آلمان به طور معمول جی آر ئی نمی خوان.

دختری بنام اُمید! شنبه 29 آذر 1399 ساعت 21:12

مشکلشون چی بوده با بشریت همچین کاری کردن؟
خیلی باحال بود مرسی

.
خواهش می کنم.
والا به نظر من ما فارسی زبونا حق نداریم به هیچ زبون دیگه ای ایراد بگیریم. یکی باید از خود ما بپرسه مشکلتون چیه با چیزایی که می نویسین که یه چیز دیگه می نویسین ولی یه چیز دیگه میگین تو حرف زدن؟
من هر بار خواستم به کسی فارسی یاد بدم یا باهاش در مورد فارسی حرف بزنم، همین که اول با این سوال مواجه شده که می خوای خوندن و نوشتن یاد بگیری یا حرف زدن چون ما خیلی از اون چیزایی که می نویسیم رو برای حرف زدن استفاده نمی کنیم، کلی گرخیده .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد