یه کم آلمانی


 به اصطلاحی هست که آلمانی ها میگن: Zukunftsmusik (تسو کونفتز موزیک) یعنی future music.

این اصطلاحو وقتی به کار می برن که راجع به یه چیزی صحبت می کنن که مربوط به آینده ی دوره و میخوان که یه روزی بهش برسن.

مثلا سر کار داریم راجع به یه وویس بتی صحبت می کنیم که تمام هنرش اینه که شماره تلفن کاربر رو ازش بگیره و بعدش بگه خداحافظ .

بعد میگیم خب این که تموم شد، یه وویس بتی درست کنیم که دستور کاربر رو بفهمه، مثلا بفهمه که کاربر میگه من می خوام آدرس خونه مو از ایکس به وای عوض کنم؛ خودش پردازش کنه؛ خودش کار رو برای کاربر انجام بده، بعدم یه ایمیل بفرسته برای کاربر که ما فلان کار رو انجام دادیم. تو این حالت میگن Das ist aber Zukunftsmusik (it is however future music) یعنی این پلنی برای آینده ی دوره، داریم بلند بلند فکر می کنیم که چه کارهایی هنوز میشه کرد.


نظرات 1 + ارسال نظر
دختری بنام اُمید! پنج‌شنبه 3 شهریور 1401 ساعت 21:55

اصطلاح جالبیه، انگلیسیشم نشنیده بودم. همه چی تو زندگی من شده Zukunftsmusik

انگلیسیشو من نمیدونما.من فقط ترجمه ی تحت اللفظیشو نوشتم :).
:))))).

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد