کرسی


قبلا بهتون گفتم که زمستون امسال، برای اروپایی ها خیلی سخت خواهد بود مگر اینکه خدا لطفی کنه و زمستونم بهاره بشه .

قیمت گاز و برق به شدت رفته بالا و همه باید صرفه جویی کنن و خلاصه هر روز این بحث انرژی و اینا هست توی رادیو و تلویزیون.

چند وقت پیش همسر زنگ زده بود با همسر ریحانه خانم صحبت می کرد. راجع به اینکه اونا بیان یا ما بریم هم صحبت شده بود. همسر ریحانه خانم گفته بود ما کرسی داریم، شما بیاین.

از اونجا یه جرقه واسه ما خورد که ما هم امسال کرسی بزنیم.

اول گفتیم ببینیم با همون سیستم ریحانه خانم می تونیم یه لحاف کرسی درست کنیم. بعد دیدیم نمیشه. اون چون خیاط بود، پارچه ی اضافه زیاد داشت و برداشته بود چند لایه پتوی مسافرتی رو با هر چی پارچه و خرت و پرت خودش داشت، دوخته بود. ولی ما نداشتیم و نمیشد.

بعد گفتیم بگیم از ایران برامون پست کنن. ولی باز جور نشد و دیدیم از نظر حجم و وزن و اینا ارزش نداره.

من راجع بهش با مامانم صحبت کردم که چند کیلو میشه تقریبا یه لحاف کرسی و ... .

فرداش دیدم برادر بزرگتر دو تا عکس توی واتس اپ فرستاد و نوشت ما الان تو مغازه ایم، اینا رو داره.

انقدررر من خوشحال شدم که خدا می دونه. نه واسه اینکه اونا بخوان واسم بخرن. واسه اینکه من اصلا نگفته بودم برین برای من لحاف کرسی ببینین که. من فقط از مامانم سوال کردم که خودمون اینترنتی سفارش بدیم. ولی مامانم به برادر بزرگتر گفته بود و با هم رفته بودن برای من لحاف دیده بودن. واقعا خوشحال شدم که دیدم انقدر آدم برای خانواده اش ارزش داره که مامان من که برای نون خریدنش هم گاهی خودش با عصا میره، گاهی برادر بزرگتر براش میره، پا شده با برادر بزرگتر رفته لحاف ببینه.

خلاصه، عکس هایی که فرستاد، دیدم خیلی نازکن. گفتم اینکه نازکه که، من تصورم از لحاف کرسی اصلا یه چیز دیگه بود. گفت آره. الان لحاف کرسی ها مثل اونای زمان ما نیست. آقاهه گفته اصلا ببین، ما خودمون چهار تا پتوی سربازی میندازیم بغل هم، چرخ می کنیم. یه لحاف کرسی خوبم میشه. اگر می خواین خودتون درست کنین، هر چهار تا پتویی که دلتون می خواد، بیارین. من براتون چرخ می کنم. پتوی خوب بیارین، ضخیم تر میشه، پتوی سربازی بیارین، بازم خوبه ولی خب نازک تره.

تشکر کردم و گفتم خب اگه به چها رتا پتو باشه که خب خودمون می دوزیم. مامانم گفت آره. اگر از همون جا پتو بگیرین و خودتون بدوزین، احتمالا بهتر دربیاد تا بخواین از ایران بگیرین و پست کنین، چون اگه لحاف واقعی و پنبه ای بگیرین از ایران، احتمالا 20 کیلو اینا بشه و حجمشم زیاده. اگرم به اینا باشه که خب همونجا هم دارین مطمئنا.

عکس یه پتویی که داشتیمو برای برادر بزرگتر فرستادم، گفتم ببین به نظرت این پتو از اون چیزی که به عنوان لحاف شما دیدین نازک تره یا نه. گفت نه. اون چیزی که ما دیدیم یا نازک تر بود یا همین اندازه بود؛ ضخیم تر نبود.

بعد با همسر گفتیم میریم از همین سه تای دیگه می گیریم که به هم بدوزیم.

ولی دیدیم اونی که ما داریم، عرضش 135 ه ولی اونایی که الان هست و ما بهتر می پسندیم، 155 ه. گفتیم پس بذار چهار تا بگیریم. دیگه رفتیم چهار تا خریدیم که به هم بدوزیم.

قرارمون این بود که برای اینکه مربعی بشه، از یه ورش قیچی کنیم، بدوزیم به اون ورش.

وقتی چهار تا پتو رو آوردیم و قرار شد واقعا بدوزیم، به همسر گفتم حالا بیا روی کاغذ مطمئن بشیم که درسته، بعد ببریم.

روی کاغذ کشیدیم، دیدیم ما یه تیکه کم میاریم . توی طراحیمون اشتباه کرده بودیم و قرار بود از عرض پتو ببریم و به طولش اضافه کنیم که خب طبیعتا عرض پتو از طولش کمتره. نشستیم با مقیاس و خط کش کشیدیم، دیدیم 65 در 65 کم میاریم .

پیشنهاد دادم که پتوها رو یه جور دیگه کنار هم بذاریم. با این مدل هم در هر صورت اون 65 سانت رو کم میاوردیم، ولی لااقل مجبور نبودیم هیچ پتویی رو ببریم. و اون تیکه ای که کم میومد، وسط پتو میشد.

خلاصه، گذاشتیم بغل همدیگه و دوختیم و خیلی هم خوب شد اتفاقا. برای وسطش هم یه کمی پنبه ای که قبل ترها از یه بالشی درآورده بودیم رو به علاوه ی محتوای یه بالش کوچیک دیگه که لازمش نداشتیم با هم قاطی کردیم و اندازه شد. حالا روکش لازم داشتیم واسه ی این پنبه ها!

ریحانه خانم یه بار یه سری دستمال خیلی خوبی که خوب آب جمع میکنه بهمون داد و گفت اضافه های پارچه هاییه که داشته ام. زیادم دارم. چون خیلی جنسش خوب بود، به هر کس که میاد میدم، به تو میدم، به فلانی هم داده ام و ... .

همونا رو به همدیگه دوختیم و شد روکش اون پنبه ها. حیف هم بود پارچه اش. واقعا پارچه ی خوبی بود. ولی خب، ما پارچه ی اضافه ی دیگه ای نداشتیم.

پنبه ها رو ریختیم توی اون پارچه و دوختیم و بعدم این بالش تولید شده رو دوختیم به سوراخ وسط اون پتوها .

خلاصه، یه لحاف کرسی خیلی خوب در اومد. انقدر حجیم بود که من برای دوختنش هی به همسر می گفتم بیا اینو بچرخون تا بقیه شو بدوزم، من نمی تونستم تنهایی ورش دارم.

وسط دوختنش به همسر میگم الان ایرانی های توی ایرانم فکر می کنن ما داریم میریم اسکی اینجا، در حالی که ما نشستیم داریم یه کوک دو کوک لحاف کرسی می دوزیم .

برای ملحفه ی روش هم تو اینترنت گشتیم که ارزون ترین پارچه ی دنیا رو پیدا کنیم! آخه پارچه اینجا خییییلی گرونه. یعنی یه پارچه ی ملحفه ای ساده، دیگه متری ده پونزده یورو هست. حالا ما چند متر لازم داشتیم؟ حداقل 17 18 متر!

ارزون ترین چیزی که پیدا کرده بودیم تو اینترنت، متری 4 یورو  بود که طرحشو نپسندیدیم.

باز بیشتر گشتم و یه جا 3 یورویی پیدا کردم که قیمت اصلیش ده یورو بود. گفتیم همینو بگیریم. پول پست هم داشت. نگاه کردیم ببینیم از کجا پست می کنن، دیدیم شهر بغلیمونه. گفتیم خب پس میریم حضوری میگیریم. هم جنساشو می بینیم، هم طرحاشو.

پا شدیم رفتیم اونجا. یه اوت لت پارچه بود. عجب پارچه هایی هم داشت. ولی همه گرون . آخرش رفتم به خانمه عکس توی اینترنتو نشون دادم گفتم این پارچه هاتون کجان؟ بهم نشون داد.

از بین همونا دو تا رو انتخاب کردیم. ولی واقعا هم فهمیدیم که خوب شد اومدیم. چون وقتی توپ پارچه رو باز می کردی، خیلی متفاوت بود تصورت از اینکه نتیجه اش قراره چی بشه نسبت به وقتی که توی اینترنت عکس بیست سانت از پارچه رو دیده بودی.

خلاصه، از همونا دو تا انتخاب کردیم که زیر و روی لحافمون هم ملحفه اش متفاوت باشه.

دیروز حدود 9:20 دقیقه ی صبح شروع کردم به دوختن لحاف و تقریبا ساعت 9:10 شب تموم شد. حالا یه روز باید بشینم ملحفه هاشو بدوزم و دیگه لحافش تموم میشه.

برای میزش، فعلا دنبال یه میز مجانی می گردیم. پیدا میشه میز مجانی معمولا. ولی برای تشک هاش هنوز ایده ای نداریم. اونم احتمالا باید یه کمی ابر براش بخریم و یه ملحفه ی ارزونی چیزی براش پیدا کنیم تا کامل بشه کرسیمون .


نظرات 15 + ارسال نظر
شادان جمعه 8 مهر 1401 ساعت 09:25

سلام ،خوبین
جریان لحاف کرسی بامزه بود،ولی دوختنش خیلی حوصله میخواد،حوصله ای که فقط مامان بزرگا دارنخیلی خوب میشد اگه عکس لحافو میذاشتین!کاش ازپارچه های فروشگاهم عکس میذاشتین اینهمه تعریف کردین!ولی چراپارچه ها گرونه؟اینجاهم گرونه منتهی دلیلش بسته شدن کارخانه های مهم واینکه صنعت نساجی سرمایه گذاری نشده دیگم کشت پنبه وپارچه پنبه ای ... فکرکنم نیست

علیک سلام،
مرسی.
حالا من که واقعا لحاف ندوخته ام، فقط چهار تا پتو رو به هم دوخته ام ؛-).
عکسشو میذارم هر وقت تموم بشه :).
والا پارچه رو نمیدونم چرا انقد گرونه ولی کلا لباسم اینجا گرونه. فکر کنم پارچه هاشون بیشتر وارداتیه.

فاطمه پنج‌شنبه 7 مهر 1401 ساعت 20:50

عکس لحاف رو بذارید تلگرام. اکثراً فیلترشکن داریم

تموم بشه، چشم :).
انگاری متقاضی زیاد داره ؛-).

دختری بنام اُمید! چهارشنبه 6 مهر 1401 ساعت 19:50

نههههه ان شالله قبل همین زمستون مشکل حل میشه. کرسی رو همینجوری هم میتونید زمستونا بزارید. تو ایران که چند سالیه بعضیا همینجوری کرسی میزارن.
منم دایی و عمه هم سن و سال خودم داشتم، خونشون خونه پدربزرگ و مادربزرگ بود

ان شاءالله . ان شاءالله مشکلات همه قبل از زمستون حل بشه، هم مال ما، هم مال شما، هم مال اوکراینی ها/روس ها، هم مال همه ی آدمای دیگه، هر جای دنیا که هستن :).
آره، تو ایرانم، مامان و بابای همسر الان میذارن.
، ما هم یه چیزی تو همون مایه ها بودیم ولی خب خواهرزاده هام دیگه هم سنم نبودن .

دختری بنام اُمید! سه‌شنبه 5 مهر 1401 ساعت 20:09

واقعا دمتون گرم! کرسی اونم با 4 تا پتو، کارتون خیلی خوب بوده.
پسرتون از مدرسه برمیگرده میره زیرکرسی، یاد قدیما افتادم
البته ما تو خونه هیچوقت کرسی نداشتیم اما خونه پدربزرگا بود، بچه بودیم کلی بهمون خوش میگذشت
الان کامنت ها رو میخوندم دیدم هزینه ها چقدر بالا رفته! امیدوارم زودتر مشکلات دنیا حل بشه، هر گوشه اش یه جور مردم درگیرن.

حالا زمستون معلوم میشه چقدر کارمون خوب بوده و چقدر یخ می زنیم/نمی زنیم .
پسر ما زمستون بعد میره مدرسه. نگین تو رو خدا که این وضع قیمت ها قراره تا سال آینده ادامه پیدا کنه. ان شاءالله که تموم میشه :).
ما خونه مون همیشه همون چیزی بود که توی توصیف خونه ی پدربزرگا می گفتن چون من بچه ی آخر بودم و سن مامان و بابام زیاد بود. هرچی بچه های دیگه در مورد خونه ی مامان بزرگاشون تعریف می کردن، ما تو خونه ی خودمون داشتیم.
به جاش، ولی ما یه چیزایی توی خونه ی مامان بزرگامون داشتیم که اونا نداشتن .

گندم سه‌شنبه 5 مهر 1401 ساعت 09:33 http://40week.blogfa.com

من یکبار برای کرسی از لامپ 100 وات استفاده کردم خیلی گرم بود به حدی که نیمه شب پا میشدیم و خاموشش می کردیم همین چندبار بیدارشدن و خوابیدن اذیتم می کرد. اگر هیتر با مصرف برق کمتر پیدا کردید بهتره اگر نشدخانم مهندس ببین چطور میشه از ترموستات سر راه لامپ استفاده کرد تا خودش خاموش و روشن کنه

مرسی عزیزم که تجربه تو گفتی :).
ما فعلا داریم دنبال میز کرسی می گردم اول که میزو سر پا بکنیم. بعدا به فکر چطوری گرم کردنش میفتیم .

صبا سه‌شنبه 5 مهر 1401 ساعت 02:52 https://gharetanhaei.blog.ir/

اینجا هم انرژی خیلی گرون شده! یعنی بیشتر از سه برابر شاید!

چه حس خوبی داره کرسی. برای گل پسر هم کلی خاطره خوب میشه.

اینجا هم همون طوره. تازه قیمتا ثابت نیست. یعنی همون صدی رو هم که کرده ان ششصد، علی الحسابه!

ان شاالله :).

زهرا دوشنبه 4 مهر 1401 ساعت 19:44

آره راست میگی اونطوری کم میاد.. اگه دوتا پتوی بزرگ هم بندازیم که هرکدوم از یه طرف بیاد رو زمین و از یه طرف تا نصفه روی میز باشه هم فکر کنم بشه.. ما البته یه دونه هم از اون میز ایکیایی ها داریم که باید اونم امتحان کنم
آره برات لینکشو ایمیل می کنم
والا این دما رو صاحب خونه ما یه جوری اضافه کرد که ما اولش هم نفهمیدیم. بعد دیدیم البته اشتباه خودمون بود که حواسمون نبود.. حالا اونم من هنوز نمیدونم دقیق چه کار می خواد بکنه. چون شوفاژ ما و اونا ظاهرا باهم یکیه و خودش دما رو تنظیم می کنه. نمی دونم منظورش دمای شوفاژه یا دمای خود خونه
خلاصه اگه دیدی مدت زیادی کامنت نذاشتم بدون یخ زدم
البته صاحب خونه مون آدم بدی نیست! ولی یه آلمانی اصیله! فکر کنم اونو احتیاطا نوشت که اگه زمستون کمبود انرژی بود ما مدعی نشیم

یه ایده هم من دیروز شنیدم این بود که کرسی رو به دیوار تکیه بدی از یه طرف و سه جهتش رو بتونی بشینی. نمی دونم چقدر عملیه ولی شاید ارزششو داشته باشه امتحان کنی .
، نه؛ ان شاءالله یخ نمی زنین. ولی خب باید باهاش صحبت کنین و بفهمین منظورش چیه که فردا ازتون طلبکار نشه.
ان شاءالله که این زمستونم واسه ی همه مون به خوبی و خوشی بگذره :).

زهرا دوشنبه 4 مهر 1401 ساعت 18:58

خیلی جالب بود! ما هم دقیقا به کرسی فکر کردیم و اتفاقا چند وقت پیش یه میز مجانی پیدا کردیم که دقیقا فکر کردیم برای کرسی مناسبه و گرفتیمش
ولی من هنوز به پتوش فکر نکردم که چی کار کنم. در خودم نمی بینم بشینم با دست بدوزم فکر کردم یه پتوی ۲۲۰ در ۲۴۰ بندازم ببینم چطوری میشه..
برای گرما هم یه هیتر خیلی کوچک تو ebay دیده بودم که ۱۷-۱۸ یورو بود و نوشته بود مصرف انرژیش A++ هست.امیدوارم همونا خوب باشه!
یه چیز جالب دیگه هم اینکه تو قرارداد خونه ما نوشته حداکثر گرمایش ۱۸ درجه است!! با این چیزی که تو کامنتا گفتی فکر کنم ما یخ بزنیم زمستون

، آره دیگه. با این وضعی که درست کرده ان، همه به کرسی فکر می کنن. کم کم وقتشه آلمانیا رو هم با این تکنولوژی آشنا کنیم .
220 در 240 کم میاد اگه میزت 90 سانتی باشه (مثل کرسی های عادی ایران) چون یه عرض داری که 90 ه، دو تا هم ارتفاع داری که میشه صد تقریبا. یعنی 190 سانت فقط برای اینکه دور کرسیتو بگیره لازم داری. خب یه چیزی هم باید باشه که روی پات بیفته و بری زیرش. ضمن اینکه باید قشنگ دور تا دور کرسی رو بگیره که هوا از زیرش در نره.
البته؛ اگه میزت کوچیک باشه، مشکلی نیست ها. ولی ما به این فکر کردیم که واقعا بخوایم زیرش بخوابیم مثل کرسی واقعی .
این هیتری که میگیو ما هم باید سرچ کنیم، پیداش کنیم. اگه لینکشو داری، بی زحمت بده. خدا خیرت بده :).
حداکثر 18؟!!! مگه میشه؟! اصلا امکان نداره. با 18 یخ نمی زنی. ولی مثلا برای حمام و اینا که نمیشه 18 داشت. من یه ویدیو می دیدم که آلمانی بود و در مورد دمای مناسب. می گفت برای خواب 18-19. توی اتاق نشیمن، 20-21، حمام اینا 23 تقریبا.
24 ساعته بخوای تو دمای 18 باشی که خیلی سرده.
و راستش من اصلا متوجه نمیشم توی قرارداد دقیقا چیو تعیین کرده. حداکثر دمایی که حق دارین شما اتاق رو گرم کنین؟ یا چی؟ خیلی عجیبه برام که همچین چیزی توی قرارداد نوشته شده.
خلاصه، امیدوارم یخ نزنیم این زمستون دیگه .
حالا هر کی هر تدبیری داشت، بیاد به مام بگه که یخ نزنیم .

AE دوشنبه 4 مهر 1401 ساعت 14:02

ما یه بار زمستون شمال گاز نداشتیم همین پتو کرسی رو انداختیم رو میز بدون ذغال یا هیتر، اما زیر کرسی واقعا به طور خوش‌ایندی گرم شده بود دیگه شب هم همه زیر همون میخوابیدیم. برای یک هفته اوکی بود دیگه نمی‌دونم برای کل زمستون جواب می‌ده یا نه ولی اون شمال یکی از خاطره‌انگیز ترین شمال‌های من شده، واقعا خوش‌گذشت
من حس می‌کنم ان شاءالله زمستون امسال از تابستون بدون کولر سخت تر نیست

منم فکر می کنم حتی اگه هیتر هم نداشته باشه، باز کمک می کنه. ولی بالاخره یه هیتری باید براش بخریم، هرچند که به خاطر پسرمون فکر نمی کنم زیاد روشن کنیم. مطمئنم به محض کرسی گذاشتن، هی می خواد بره زیرش قایم بشه و بازی کنه. خطرناک میشه با هیتر روشن.
ما هم دقیقا قصدمون اینه که شب زیرش بخوابیم دیگه. وگرنه اگه برای خواب باز بخوایم بریم دو تا شوفاژ روشن کنیم تو دو تا اتاق که نمیشه .
، امسال که خداییش تابستون بد نبود. کاش خدا همکاری کنه، این زمستون هم به خوبی و خوشی بگذره.

مریم.ش دوشنبه 4 مهر 1401 ساعت 13:21

اگه عکس کرسی رو گذاشتی به غیر از تلگرام، یه جای دیگه هم آپلود کن لینک بذار، تا ما گروگان های این ...ها هم بتونیم ببینیم! (توی جای خالی هر چی می ذارم خنک نمی شم واسه همین خالی گذاشتمش). ما تلگرام نداریم

الان گفتی یادم افتاد. بابا مایی که خارجیم یه جور دردسر داریم، شمایی که ایرانین یه جور!
اون روز اومدم عکس های پرتغالو آپلود کنم، دیدم پیکو فایل شماره تلفن می خواد واسه تایید و با شماره ی خارجی هم کار نمی کنه.
دیگه بعدشم که وضع مملکت این جوری شد و کلا نذاشتم.
الان نمی دونم اصلا عکس بخوام بذارم، کجا میشه گذاشت اصلا! به تلگرام شما دسترسی ندارین، به پیکو فایل من :/!

مریم.ش دوشنبه 4 مهر 1401 ساعت 13:18

عکس از کرسی تون بذار... تو ایران یه دونه از اون لامپ قدیمی ها که ۹۵ درصد انرژی برق رو به حرارت تبدیل می کرد می ذارن زیر کرسی هاشون :))

حتما وقتی درست بشه میذارم عزیزم :).
اتفاقا منم به همین فکر کردم و فکر می کنم کافی باشه واقعا برای ما همون لامپا!

فریبا دوشنبه 4 مهر 1401 ساعت 12:42

چقدر پرفکشنیست شدید .درست مثل آلمانی ها.ما همون پتو خودمون رو با یه میز کوچکتر استفاده می کنیم.
ذغال خیلی خطرناکه حتی در روز.احتمالا شما نتونید مثل ریحانه خانم ذغال رو آماده کنید.ما از بچگی همیشه کرسی داشتیم قبل انقلاب با ذغال.یه کوچه ای هم در تجریش هست به اسم کوچه ذغالی ها .الان کسی یادش نیست ولی همه اون کوچه ذغال وخاکه ذغال وتوپ ذغال می فروختند.با این اوصاف همون موقع ها خیلی از گاز ذغال می مردن.یکبار هم این اتفاق برای خانواده ما افتاد من متوجه شدم بقیه رو نجات دادم.
دخترم یه لامپ بیور خریده به جای کرسی استفاده می کنه.ولی اینهایی که ایران هستن از همه نوعش بهترین.البته مصرف برقشون به نسبت بیور خیلی بیشتره.
راه گرم شدن دیگه استفاده از کیسه نمک موقع خواب است.کیسه نمک رطوبت بدن رو می کشه.بخصوص برای شهرهای شمالی آلمان که رطوبت بیشتره و آفتاب کمتر است

خب دیگه گفتیم حالا که می خوایم درست کنیم، یه چیز خوبی درست کنیم :).
زغالو که از نظر آماده کردنش مشکلی نداریم. در اون حد بلدیم ولی فکر نمی کنم ما حسشو داشته باشیم بریم تو زمستون تو حیاط زغال درست کنیم. همون هیتر برقی برای ما بهتره، مخصوصا که با بچه ی کوچیک هم زغال گذاشتن زیر کرسی کار خطرناک تریه باز نسبت به هیتر.
چیزایی که تو ایران هست همیشه مصرف برقش بالاتره چون تو ایران انرژی خیلی ارزونه.
ممنونم عزیزم بابت راهنمایی هات :). ببینیم این زمستون چطوری سر میشه :).

ارغوان دوشنبه 4 مهر 1401 ساعت 12:26

ممنون معمولی جان از پاسخ کاملت نه اصلا این تنظیم ساعت گرمایش رو نمیدونستیم مرسی که گفتی. ما گرمایشمون با برق هست و از کف و تازه اومدیم المان خیلی آشنا نیستیم و الیته هنوزم گرمایش خونه رو روشن نکردیم و فعلا تو همون ۲۱ درجه داریم لباس میپوشیم. دمای نرمال خونه باید چقدر باشه؟ تا چه دمایی باید تحمل کنیم سرمارو
چقدر کار خوبی میکنن این دوسستون آدم جا داشته باشه واقعا کار خوبیه بگیری چیزهای خوبو رو نگهداری شاید به درد کسی بخوره. راستی برای میز انشالله یه چیز خوب گیرمیارین ولی اکر نشد ایکیا یه سری میز عسلی ۸ یورویی داره مربعی کوچیک هست ولی شاید به درد بخوره.

خواهش می کنم عزیزم :).
خب خیلی خوبه که گرمایشتون با برقه که :).
در مورد دمای خونه، والا یه بار دکتر آلمانی به ما گفت دمای خونه تون شبا 18 یا نهایتا 19 باشه. بعد ما اون شب با اون دما خوابیدیم، صبح همه مون سرما خورده بودیم :/!
ولی کلا اینجا خونه ها رو مثل ایران گرم نمی کنن. اصلا اون سیستم پنجره ی باز و شوفاژ روشن و لباس آستین کوتاهو ندارن. باید به این چیزا حواست باشه. از نظر دما، همون 20 21 رو توصیه می کنن. از اون ورم عایق بندی خونه هاشون خوبه. یه بار که خونه رو گرم کنی، برات گرم می مونه تا مدتی. لازم نیست تمام مدت سیستم گرمایش روشن باشه.
مرسی عزیزم از راهنماییت. اون میزعسلی ها قدیما 5 یورو بود. ما بهش می گفتیم میز 5 یورویی ایکیا. تو خونه ی همه هم یه دونه ازش بود. الانم فکر کنم هر کسی یه دونه ازش داشته باشه. چیز خیلی خوبیه به نسبت قیمتش. ولی برای چیزی که ما می خوایم کوچیکه متاسفانه.
ان شاءالله یه دونه پیدا می کنیم حالا :).

ربولی حسن کور دوشنبه 4 مهر 1401 ساعت 11:05 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
این ماجرای انرژی همون طور که خودتون هم میدونین به علت جنگ روسیه و اوکراینه و امیدوارم به زودی مشکلات حل بشه
من شنیده بودم ژاپنی ها هم یه نوع کرسی میگذارن
میز چطور مجانی میشه؟

سلام،
دقیقا به همین دلیله. ولی خب اختلاف قیمت ها خیلی سرسام آوره. برای ما هنوز قبض نیومده ولی مثلا کسایی که قبلا صد تا میداده ان، الان براشون قبص ششصد یورویی رفته. یعنی به طور متوسط باید ماهی 500 یورو بیشتر بدیم؛ تازه با فرض اینکه زمستون امسال سردتر از پارسال نباشه.
امیدوارم زودتر تموم بشه مشکلات هم ما و هم شما.
بله؛ ژاپنی ها هم دارن. ولی سرچ کردم، حدود هزار یورو بود. بی خیال اون شدیم.
میز مجانی، منظورم میز دست دومیه که کسی که اسباب کشی داره، دیگه لازمش نداره و میخواد رد کنه بره. من نمی دونم تو ایران تو دیوار مجانی هم چیزی میذارن یا نه ولی اینجا توی دیوارمون، چیزای مجانی هم هست. مخصوصا این چیزای جاگیر مثل میز که آدم اجازه هم نداره قاطی آشغال های معمولی بندازه و اگر بخواد همین جوری بندازه سطل آشغال، باید منتظر بشه که دقیقا اون روزی که شهرداری میاد وسایل این مدلی رو جمع می کنه از بغل خیابون، بذار کنار خیابون.
واسه همین، خیلی ها میز و صندلی و این جور چیزا رو میذارن تو اینترنت که هر کس می خواد، بیاد ببره. هم اونا از دستش خلاص بشن، هم کسی که لازم داره، بیاد ببره، استفاده کنه :).

ارغوان دوشنبه 4 مهر 1401 ساعت 10:27

سلام معمولی جان کرسی مبارکه اتفاقا منم دیشب به فکرش بودم چند تا سوال اینارو با چرخ خیاطی میدوزین یا دست؟ تو آلمان چه چرخذخیاطی قیمت مناسبی پیشنهاد میدین؟ و برای گرمایشش چی استفاده میکنید؟ ما یه هیتر کوچیک گرفتیم ولی هر بار روشن میکنیم استرس پول برق دازیم

سلام عزیزم،
سلامت باشین :). کار خوبی می کنی. ببین، اگر بیشتر راهنمایی خواستی، ایمیل بزن تا دقیقا بهت بگم از کجا چی بخری براش که مناسب تر دربیاد :).
چیزی که ما خریدیم، مجبور بودیم با دست بدوزیم. ریحانه خانم هم با دست دوخته بود. اون خیاطه و چرخش مطمئنا از ما بهتره. ولی کلا چرخ صنعتی می خواد که بتونی لحاف رو باهاش بدوزی.
برای چرخ خیاطی، راستش من خیلی نمی تونم کمکی بکنم، چون ما چرخمونو از ریحانه خانم اینا خریدیم که اونا هم دست دوم از کسی گرفته بودن. ولی کار ما رو راه میندازه. چرخ ما مدلش Necchi 270 ه. ما از ریحانه خانم اینا 40 یورو خریدیم، اونم گفت ما خودمون با همین قیمت خریدیم. یعنی؛ این طوری نبود که بگی اونا خواسته ان سود کنن بندگان خدا. اونا هر وقت ببینن چیزی خوبه، می خرن. حالا بعدا به دوست و آشنا میدن. ولی چرخ نو هم صد یورو اینا توی سایت ها بود. من از ریحانه خانم پرسیدم، گفت همونا کارای دم دستی شما رو راه میندازن. لازم نیست چرخ خیلی گرون و مارک خفن بگیری.
برای گرمایشش ما هم باید هیتر بخریم. ولی ریحانه خانم اینا دقیقا از زغال استفاده می کردن :).
ما هم احتمال داره که بعدا هر از گاهی از زغال براش استفاده کنیم ولی باید حواست باشه که زغال ممکنه مونو اکسید کربن تولید کنه و برای شب و وقتی که خوابی مناسب نیست. اما همون هیتر برقی هم به نظر می رسه گزینه ی بهتری باشه نسبت به گاز چون الان - اگه اطلاعات من درست باشه- گاز از برق گرون تره. ولی خب اگه کرسی داشته باشی، خیلی بهتره؛ چون گرمایی که از هیتر میگیری رو همون جایی که نشسته ای نگه میداری.
حالا باز خونه ها با هم فرق داره. ولی ما چون با روشن کردن شوفاژ عملا داریم راه پله های بالا و زیرزمین رو هم گرم می کنیم، بیشتر برامون طول می کشه تا خونه گرم بشه. واسه همین، کرسی برامون بهتره.
ولی ما فعلا هنوز فقط لباس می پوشیم. هنوز دما بین ده تا بیسته :).
راستی، اینو نپرسیده بودی راجع بهش، ولی من یادم افتاد، گفتم شاید شما حواستون نبوده باشه تا الان. گرمایش خونه تونو تنظیم کرده این که مثلا آب گرم کنتون فقط ساعت های خاصی روشن بشه؟ یعنی؛ مثلا زمانی که بیشتر احتمال میدین برین حمام روشن باشه و اگر صبح تا عصر خونه نیستین، اون ساعت ها خاموش باشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد