همسایه ها یاری کنید لطفا :)


یه بنده خدایی میخواد با ماشینش بره هند. سر راه از ایرانم میگذره. از مرز ترکیه وارد ایران میشه و به سمت پاکستان میره.

تو ایران کجاها رو بره؟ شما چی پیشنهاد میدین؟

ما نمیدونیم چه مدت میخواد ایران باشه، یعنی؛ معلوم نیست‌ اصلا. برنامه ی مشخصی نداره که چه تاریخی کجا باشه. ولی مثلا شما یکی دو هفته در نظر بگیرید.

با خودشم کاروان داره (caravan) واسه همین محدودیت هتل و جای خواب و اینا نداره.

پیشاپیش از همکاریتون ممنونم :).


بعدا اضافه شد: ممنون میشم اگه دقیق تر بگین که توی اون شهری که معرفی می کنین چیا رو ببینه.

نظرات 28 + ارسال نظر
لیلی شنبه 29 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32 http://leiligermany.blogsky.com

کامنت من نیومد؟

یه دونه اومد دیگه. تاییدش کردم که. هست. خیلی هم ممنونم ازت :).
ولی اگه دو تا داشتی، اون یکیشو بلاگ اسکای میل کرده ؛-).

سارا سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 ساعت 16:14

سلام بیشتر دوستان تهران رو گفتن بغیر از موزه چیز خاصی نداره تهران
۱- زنجان غار کتله خور
۲-همدان (غار علیصدر) به نظر من غار کتله خور خیلی دیدنی تر از غار علیصدر هست.
هگمتانه، آرامگاه بوعلی، گنج نامه همدان اولین پایتخت ایران بوده ولی الان مشکل بی‌آبی دارن آب معدنی باید بخرن
۳ کرمانشاه طاقبستان قرن سوم میلادی ساخته شده
بیستون شهر کوچکی که نزدیک کرمانشاه هست وقتی از کرمانشاه به طرف تهران میری. کتبه ها سنگ نبشته ها و مجسمه هرکول
اصفهان، شیراز، یزد، و کرمان هم دوستان گفتند

سلام عزیزم،
ممنونم از اطلاعاتت. اینا رو هم اضافه می کنم :).

دختری بنام اُمید! دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ساعت 20:20

من اومدم کامنت بخونم ببینم یه روز خواستم برم مسافرت، کجا برم خوبه!
شهر ما چون توریستی نیست، جایی برای معرفی ندارم. خودمم از دهاتمون بیرون نمیرم که بقیه شهرها رو بشناسم. خلاصه شرمندتون شدم.

. امیدوارم به اندازه ی کافی جا پیدا کرده باشی .
دشمنت شرمنده عزیزم .

کامشین یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 ساعت 20:21

معمولی جونم محض شوخی بهشون بگو
Imagine that the Revolution has not happened then follow the Hippie Trail.

:). اتفاقا مسیر خوبی به نظر میاد. فقط اینا می خوان یه کم برن پایین تر، چون می خوان برن هند :).

زری.. یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 ساعت 17:34 http://maneveshteh.blog.ir

سلام. من چند مورد را کلی به ذهنم رسید میگم.

اول اینکه مرز چابهار میدونم کسانی که با کشتی میخواهند بروند از آن مرز میروند، چابهار فوق العاده محیط طبیعی زیبایی داره، اینقدر زیبا و بکر هست که ارزش رفتن را داره اما اگر تو مسیر نباشه خب تصمیمگیری سخت میشه.

دوم اینکه بادهای صد و بیست روزه ی سیستان خیلی مساله مهم و خطرناکی هست، طوفان ریگ هست و حتی باعث دفن شدن ماشین ها در ریگ میشود. به شدت توصیه میکنم این مورد را بررسی کنند.

سوم اینکه با توجه به اینکه گفته بودی کاروان دارند و تصمیم دارند کمپ بزنند و ... بنظرم بجز شهرهای اصلی در ایران این کار چندان عاقلانه نیست، به هیچ وجه توصیه نمیکنم که مثلا در مسیر شب در بیابان و .... بمانند و بخواهند فرضا سکوت و شب بیابان را تجربه کنند، اصلا عاقلانه نیست. نمیخوام سیاه نمایی کنم، اما خب همانطور که مثلا وقتی ما میرویم اروپا مدام نگران این هستیم که موبایلمون دزدیده نشه! در حالیکه همچین خطری وجود نداره:/ بنظرم خیلی مهم هست که با خطرات ناامنی بطور منطقی و واقعی آشنا بشه که ذهنیت درست داشته باشه و براشون مشکلی پیش نیاد.

امیدوارم سفرشون خوب و بیخطر طی بشه.

سلام عزیزم،
خیلی خیلی ممنونم از اطلاعاتی که دادی :).
منم امیدوارم بهشون خوش بگذره :).

کهکشانى یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 ساعت 12:48

راستى کیش هم بتونى بزارى خیلى خوب میشه
از هر لحاظ خوب براشون

ممنونم عزیزم از پیشنهادت :).

کهکشانى یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 ساعت 12:46

سلام بر دختر معمولى
در مورد مسافرت دوستاتون چون گفتید آلمانى هستن و خب به نظرم من هم شمال و طبیعت براشون اونقدر جذاب نباشه
و گرنه هم مراکز دیدنى داره هم طبیعت و البته ما یه خونه تو همین سمت داریم که خالى هست و مى تونیم در اختیارشون بزاریم ( تعارف نمى کنما )
ما سمت گیلان هستیم ، خواستى بگو دقیق تر ایمیل بزنم
اما اگر طبیعت نخوان
من شهر تبریز رو با توجه به ورودشون از بازرگان پیشنهاد مى کنم
خروجشون هم سمت یزد و به خصوص کرمان برن خیلى خوبه
کرمان هم بافت تاریخى داره هم شهر خیلى خوبیه
البته دور بشن برن سمت شهداد اینا پیشنهاد نمى کنم چون گفتى بچه کوچیک هم دارن
قبلشم تهران و اصفهان رو بزار تو مسیر
شیرازم خیلى خوبه اما مسیرش دور به نظرم اما اگر تایم یارى کرد اونم اضافه کن
تبریز و تهران و اصفهان و یزد و کرمان
فکر کنم این جورى بد نباشه
اگه از این طرفم بیاد
تبریز و گیلان و مازندران و تهران و اصفهان و یزد و کرمان
و در کل به نظرم بیشتر مراکز استان ها رو پیشنهاد بده بهشون یا شهرهاى بزرگ ، چون دسترسى راحت تر همه جوره
خوش بگذره بهشون

بازم مرسی عزیزم از توضیحاتت و یه دنیا ممنون از اینکه که ندیده و نشناخته این قدر لطف داری .

یادگاری یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 ساعت 03:25 http://Skyboy94.blogsky.com

معمولی جان در پاسخت به کامنتم، چند تا نظر دادم رسید بهت؟

بله بله عزیزم.
ببخشید کامنتا زیاد بود، هنوز نرسیدم دونه دونه جواب بدم. یه دنیا ممنونم.

نسرین/ح یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 ساعت 00:50

عزیزم آذربایجان غربی که دوستت از اونجا وارد میشه و استان محل اقامت من هست زیاد جای دیدنی نداره، ولی از مرز بازرگان که وارد شدن میتونن برن ماکو و قره کلیسا رو ببینن ولی شهرهای بعدی آذربایجان غربی زیاد جای دیدنی نداره که بخوام توصیه کنم ولی وارد آذربایجان شرقی که شدن تبریز خوب هست و جاهای دیدنی و تاریخی زیادی داره که میتونن برن.

ممنونم عزیزم. مرسی که نوشتی و توضیح دادی .

نسرین/ح یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 ساعت 00:41

سلام عزیزم من خواننده خاموشت هستم و نزدیک مرز ترکیه زندگی میکنم، هر کمکی در بدو ورود به ایران خواستن بهشون بگو من مضایقه نمیکنم اگر خواستی شماره مو براشون بفرستم. از پیجت خیلی چیزا یاد گرفتم عزیزم
خواهش میکنم اگر دوستات کمکی خواستن بهم بگو.

سلام عزیزم،
مرسی، مرسی. واقعا مرسی. ممنون که این قدر مهربونین که حاضرین پذیرای مهمونایی بشین که اصلا نمیشناسین. حتی خود منم نمیشناسین، چه برسه به اونایی که قراره بیان. یه دنیا ممونم .

آتشی برنگ آسمان شنبه 22 اردیبهشت 1403 ساعت 20:04 https://atashibrangaseman.blogsky.com

سلام من به این لیست پیشنهادات، هرمز رو اضافه میکنم بی نظیرع

سلام عزیزم،
ممنونم از پیشنهادت :).

یادگاری شنبه 22 اردیبهشت 1403 ساعت 13:49 http://Skyboy94.blogsky.com

اگر هفته سوم و چهارم مرداد تا هفته اول شهریور میان و به رویدادهای اجتماعی و مذهبی آدما علاقمندن و براشون پذیرفته هست که یه مسیر یا کشور جدید بهشون پیشنهاد بدین، میتونین بهشون پیشنهاد پیاده روی اربعین هم‌بدین: مسخره:
ولی گذشته از شوخی اگر به همچین چیزهایی علاقمندن، میتونید بگین از ترکیه برن عراق ( اگر چنین چیزی رو خواستین پیشنهاد بدین بگین این مورد رو چک کنم که اصلا از ترکیه میشه رفت عراق یا نه، قبلنا یادم هست یه محدودیت هایی بود) و بعد از مرز مهران وارد ایران بشن و بعد برن شیراز و بقیه ی مسیر. این جوری بیابونهای عراق رو هم میبنن و یه رویداد خاص مسلمونا

من نمی دونم اصلا کی میان. ولی خیلی از خارجی هایی که بر حسب اتفاق تو محرم و تاسوعا و عاشورا ایران میان، مراسم محرمو مثل یه کارناوال می بینن و براشون جالبه!
ولی خب مراسمی مثل اربعین قطعا براشون خیلی سخته. چون هم گرمه، هم از نظر فرهنگی قطعا براشون خیلی شوک بزرگی خواهد بود .

یادگاری شنبه 22 اردیبهشت 1403 ساعت 13:32 http://Skyboy94.blogsky.com

خلاصه کامنت قبلیم میشه: تهران، قم، کاشان، اصفهان شیراز، ابرکوه، یزد، دامغان (جاده یزد_دامغان: جاده جندق)، سبزوار و نیشابور و مشهد و تربت جام و تایباد.
البته از دامغان تا شاهرود و مزار بایزید بسطامی و شیخ ابوالحسن خرقانی هم یه، یک و نیم ساعت راه هست میتونید بزارید بعد دوباره برگردن دامغان و ادامه ی مسیر.

بعد از اینکه مسیر رو دیدین و شهرهاش رو کم و زیاد کردید، بگین تا توی هر شهری جاهای دیدنی رو لیست کنیم.

مرسی عزیزم، عالی .
لیستی که در نهایت بخوام بهشون بدم رو باز همین جا بهتون میگم :).

یادگاری شنبه 22 اردیبهشت 1403 ساعت 13:24 http://Skyboy94.blogsky.com

خواهش میکنم عزیزم.
من مسیر بازرگان تا تهران رو دقیقا نمیشناسم و نمیدونم بهتره چقدر وقت بزارن که اونم میتونم براتون بپرسم. ولی مسیر تهران تا خروج پاکستان رو تقریبا مطمئنم که از میرجاوه و سروان اصلا صلاح نیست برن.
برای کویر گردی قطعا از هفته ی سوم خرداد تا حداقل هفته ی سوم شهریور، جاده های بیابونی واقعا گرم و طاقت فرساست و کمی خلوت. مگه اینکه ماشین شون خاص باشه و با سرعت های بالا و امکانات خاص سرمایشی بخوان برن.
ولی با وجود گرم بودن و این مسائل، میارزه که این مسیری که بهتون میگم رو اول خودتون توی مپ براشون چک کنی و کم و زیادش کنی و بعد بهش پیشنهاد بدین (هم کویر داره و هم میتونن با توجه به سلیقه و وقت شون وقت بزارن برای دیدن جاهای تاریخی معروف و یا شهرهای کوچیک و بازارهای سنتی محلی)
مسیر تهران، قم، کاشان، اصفهان شیراز، ابرکوه، یزد (جاده ی معروفی نیست ولی یکی از دوستان صمیمی من که اهل ابرکوه هست و یزد زندگی میکنه این مسیر رو معرفی کرد و همیشه هم، محلی ها برای ابرکوه_یزد این مسیر رو میرن، دوستم تور لیدر نیست ولی تو یزد خونه بومگردی داره و میتونن ازش راهنمایی بخوان)، بعد دامغان (جاده یزد_دامغان، به جاده جندق هم معروفه و چشم اندازهای بیابونی زیبایی داره)، سبزوار و نیشابور و مشهد و تربت جام و تایباد

یه دنیا ممنونم عزیزم از اینکه وقت گذاشتی و نوشتی و این قدر کامل توضیح دادی .
من باید بشینم این لیستی که شما و بقیه ی دوستان دادین رو مرتب کنم. فکر کنم یه لیست بلندبالا بشه براشون .

AE شنبه 22 اردیبهشت 1403 ساعت 10:48

چابهار رو دوشب نوشتم چون ۱۰ ساعت رانندگیه از بم :) دیگه درسته خیلی هم اهل ریسکن ولی خوبه که شب رو تو یه شهر بزرگ بخوابن خیلی بهتره تا وسط جاده :) یه روزم گفتم تو چابهار باشه برای اینکه اگر خواستن برن شنا. تو جنوب خیلی دیدم خانوما مختلط میرن تو دریا. ( طبیعتا با لباس ) اگر خانم لباس surfen داشته باشه که بدن رو بپوشه میتونن شنا هم کنن. یا حداقل بچه شنا کنه :)
زاهدان رو باید نگاه کنم فقط یه مسجد مکی می‌شناسم یه مسجد شافعی. برای یه توریست خارجی حضور تو مسجد مکی با شرایط که داره به شدت خطرناکه با اینحال براشون تو فایل می‌نویسم خودشون تصمیم بگیرن . من فایل رو پیدا کردم ولی لطفا وقت بدید که شیراز و اینا رو بهش اضافه کنم . ممنون میشم بگید برای کی میخوانیم بهشون خبر بدین.

برای کویر اتفاقا داشتم فکر میکردم به جای اینکه شب بم بخوابن شب توی کویر شهداد بخوابن. فرداش از مسیر که رد میشن از بم به زاهدان ارگ بم رو ببین. دیدن بم از لحاظ شخصیتی منو خیلی تحت تاثیر قرار داد :) برای همین اصرار دارم بم رو توصیه کنم برای سفر

یه مسیر آلترناتیو هم براشون میخواستم بنویسم : یزد - بندرعباس -( قشم- هرمز ) چابهار
که خودشون تصمیم بگیرن کدوم براشون جالب تره

سلام،
ممنونم از توضیحات کاملتون.
والا نمیدونم کی میخواد بره دقیقا. ولی فکر کنم ما تا آخر هفته بهشون یه لیست بدیم :).
بازم بی نهایت ممنونم از این همه کمکتون و توضیحات کاملتون :).

نازنین شنبه 22 اردیبهشت 1403 ساعت 10:08

:))
منم منظورم نبود شما برنامه شو عوض کنین، یه شوخی بود فقط، البته جو این پست شوخی بردار نبوده گویا :)))))))
چون واقعن این جوری سفر کردن توی ایران رو برای یک خارجی توصیه نمیکنم، تاریخچه خوبی ازش وجود نداره خصوصن در سالهای اخیر. شاید بهتر باشه با یه تور یا حداقل یک تورلیدر در ایران کانکشن ایجاد کنن و بعد بیان و گرنه که تشیف بیارن و ایشالا بهشون خوش بگذره.

کسی که میخواد از آلمان بیاد ایران، قطعا قبلش راجع بهش سرچ کرده. و لازم به گفتن نیست که اگه یه نفر به آلمانی سرچ کنه سفر به ایران چه چیزایی قراره براش بیاد. اونا هم مطمئنا با اطلاع از شرایط ایران حاضرن این ریسکو بکنن و بیان. برا همین من دیگه چیزی نمی گم بهشون.
امیدوارم که سفرشون بی خطر باشه و بهشون خوش بگذره :).

لیلی شنبه 22 اردیبهشت 1403 ساعت 08:52 http://leiligermany.blogsky.com

اگر تابستان میاد تاب آوردن توشهرهای کویری مثل کرمان و کاشان و یزد براش سخت خواهد بود. مخصوصا تو تیر و مرداد که تردد روزانه تو شهرهای کویری برای مردم خودشون هم سخته.
من تصورم اینه که علاقمند به بناهای تاریخی باشند تا طبیعت مثل دریا و جنگل.
تبریز مسجد کبود و ارگ علیشاه و اگه تاریخ رو هم بدونه خانه مشروطه و ائل گلی داره. شهر بعدی زنجان هست که گنبد سلطانیه و حمام معروف داره. قزوین قلعه الموت و باغ صفوی و بازار داره. تهران هم کاخ گلستان و برج آزادی و موزه داره. قم حرم حضرت معصومه و موزه داره. کاشان خانه های تاریخی و تپه های سیلک و حمام سلطان میراحمد و باغ فین داره. اصفهان هم چهل ستون و میدان نقش جهان و مسجد شیخ لطف الله و مسجد امام ومسجد جامع داره. یزد که شهر بادگیرهاست و میدان امیرچخماق و مسجد جامع و بافت سنتی داره. کرمان باغ شازده و ارگ بم و شیراز که حافظیه و مسجد نصیرالملک (خارجی ها بهش میگن مسجد صورتی و دوست دارند)و باغ نارنجستان و تخت جمشید که خب فاصله داره از خود شیراز و توی مرودشت هست.
بهشون توصیه کنید خوردنی های محلی هر شهر رو بخورند از آش دوغ تبریز تا گز وکلوچه و باقلوا و سوهان. البته فکر کنم آلمان ها ذائقه شون شیرین پسند هست. سوغات هر شهر از صنایع دستی خاتم و مینا و پارچه آینه دوزی یا ظروف مسی... رو بازدید کنند. من چون خودم تاریخ و موزه دوست دارم موزه هر شهری رو سر می زنم.
امیدوارم مشکل فیلترشکن و پول نقد رو بتونند حل کنند.

ممنونم عزیزم از توضیحات کاملت :).
چقدر هی داره زیاد میشه لیستمون!!

مریم.ش شنبه 22 اردیبهشت 1403 ساعت 01:33

به نظرم باید از تورلیدرها تو این زمینه راهنمایی بگیری. اونا بهتر بلدن.

متاسفانه تورلیدر نمبشناسم آخه. اونا هم چون میخوان خودشون بگردن، این جوری نیستن که بخوان با تور برن. میخوان آزاد باشن، هر جا خواستن اتراق کنن.

یادگاری شنبه 22 اردیبهشت 1403 ساعت 00:51

سلام معمولی جان. من معمولا کامنت نمیذارم چون خیلی وقت ندارم و معمولا هم کوچولوی ۲ ساله ام، گوشی رو ازم میگیره. اما این بار میخوام هر جور شده بهت اطلاعات کامل بدم که پیش اون شخص، اظهار فضل کنی، چون شما خیلی سخاوتمندانه به ما اطلاعات میدی و راهنمایی میکنی و شاید این اطلاعات دادن من، یه قدردانی خیلی کوچیک حساب بشه.
اگر میگفتی چه کشورهایی یا شهرهایی رو دیده و خوشش اومده بهتر بود و اینکه آیا قبلا ایران اومده یا نه؟
این جوری بر اساس سلیقه اش، یه مسیر و حتی بومگردی ها و هتل ها رو بهش معرفی میکردم.
مثلا اگر طبیعت و جنگل رو دوست داره مسیر استانهای شمالی رو با جزییات میگفتیم.اگر شهرهای تاریخی و ... مسیر شیراز و اصفهان و ...
اگر از شمال بیاد منم‌خوشحال میشم بیاد خونمون ازش پذیرایی کنیم (صد البته به خاطر شما و خوبی هات و اینکه فقط از (شما) راهنمایی خواسته.

ولی کلا ورودش فقط از مرز بازرگان امکان پذیر هست و خروجش هم از دو تا شهر میر جاوه یا تایباد که میر جاوه رو با توجه به این روزا، من اصلا پیشنهاد نمیکنم و با توجه به دو هفته ای که وقت داره و اینکه لازمه از تایباد بره پاکستان، از بازرگان تا تهران رو با هر مسیری میتونه بیاد، ولی مسیر تهران تا مشهد رو لازمه یا از استان های شمالی بره یا استان سمنان.
شمال طبیعت و ... داره. مسیر تهران، سمنان، سبزوار، نیشابور، بیابون هست و مکان های تاریخی داره.‌اگر این جوری کمک میشه، بگین جزیی تر راهنمایی کنم.

سلام عزیزم،
یه دنیا ممنونم از مهربونیت :-*. خدا دو ساله ی کوچیک شیرین و ناقلاتو حفظ کن برات ؛-) :).
راستش من نمیدونم کجاها رو رفته ولی آلمانیه و آلمانی ها معمولا دوست دارن جایی متفاوت با آلمان برن. یعنی؛ مثلا شمال و جنگل براشون تکراریه. دریا هم چون تو ایران ساحلش مثل اروپا نیست و مردونه زنونه داره، سختشون میشه.
راستی، یه زن و شوهرن با یه بچه ی کوچیک.
من خودم فکرم این بود که یه جوری بره که از اصفهان و شیراز و اینا رد بشه. تو منطقه های کویری، چیزی به ذهنتون میرسه؟ مثلا کویرگردی و اینا رو از کجا میشه رفت؟ هلاک نمیشن از گرما؟ چون فکر کنم در آینده ی نزدیک میخواد بیاد و تابستون اینا بشه.
من فکر میکنم طبیعت یا چیزای تاریخی دوست داشته باشن ولی طبیعت متفاوت مثل کوه و بیابون و اینا یا جاهای تاریخی مثل بازارای محلی و این جور چیزا (نه موزه ی عصر صفوی مثلا).

AE شنبه 22 اردیبهشت 1403 ساعت 00:24

راستی دیروز اینو دیدم یاد شما افتادم!
دقیقه ۳:۲۵ اینطورا

https://youtu.be/Uyd5vtGXF2M?si=v4pILWR0jhsqe2gs

گویا واقعا حساسن رو ماشین همکارا تو آلمان

:)))).
مرسی که این لینکو گذاشتین. دقیقا همینه.
از دماغ طرف درمیارن که ماشینش خوبه!

AE شنبه 22 اردیبهشت 1403 ساعت 00:10

احیانا امکانش هست که فرد مورد نظر آلمانی زبان باشه؟

من برای یکی از دوستانم که با دوست پسرش همچین برنامه ای داشت یه راهنمای سفر زمینی نوشته بودم؛ با کمال میل می‌تونم براتون ارسال کنم. ولی باید فایل رو بگردم تو ایمیل هام پیدا کنم ، چون فایل اصلی رو لپ تاب قدیمی‌ام بود که متاسفانه دزدیدنش.
از طرفی باید حتما ادیتش هم بکنم. چون مسیر اونا از ترکیه به آذربایجان بود و شهر ها هم طبق این مسیر انتخاب شده بودن.
از طرفی دوستم و دوست پسرش هر دو نفر مذکر بودن و یه بخش طولانی راجع به حقوق افراد LGBT و مواردی که احتمالا باید رعایت می‌کردن نوشته بودم.
اگر فرد مورد نظر ریشه عرب یا ترک داشته باشه فکر کنم لزومی نباشه اون بخش ها رو براشون بفرستم.
از طرفی فصلی هم که سفر می‌کنن مهمه.
مثلا دوستم تو تابستون این مسیر رو رفته بود و خب بخش بزرگی از مسیر که براشون نوشتی از کرانه سواحل خزر بود. اگر زمستون میان فکر نکنم دریا یا جنگل براشون جالب باشه. به جاش میشه مثلا پیست اسکی رو نوشت.

بازم امیدوارم بتونم اون فایل رو پیدا کنم و یه کمکی بکنم
اما به طور خلاصه مسیری که تو ذهنم اومد این بود :

تبریز ۲ شب
به سمت تهران ( سلطانیه و الموت ) ۱ شب
تهران ۳ شب
اصفهان ۳ شب ( در مسیر اصفهان کاشان + قم( حرم حضرت معصومه) برای دوستم قم هایلایت سفرشون بود! به شدت فضای قم و حرم براشون جالب بود )
شیراز ۳ شب
مسیر شیراز - یزد ۴۴۰ کیلومتر ( در مسیر نقش رستم - پاسارگاد ) ا شب
یزد ۲ شب
مسیر یزد بم ۵۴۴ کیلومتر ( در مسیر باغ شاهزاده ) ۱ شب

ادامه اش بستگی مسیر خروج به سمت کراچی پاکستان باشه یا لاهور
اگر کراچی : ۲ شب چابهار
اگر لاهور : ۱ شب زاهدان
تقریبا ولی میشه ۳ هفته این برنامه :(

من تا به حال سیستان و بلوچستان نرفتم از ترس مسائل امنیتی برای همین مرزها رم نمی شناسم دقیق که بتونم بگم کدوم بهتره برای خروج برای همین گفتم جفت شو بنویسم که طبق مقصد باشه ادامه مسیر

امیدوارم تونسته باشم بهشون کمک کنم

بله بله،آلمانیه.
اینا یه خانواده ان، متشکل از یه زن و مرد و بچه. مشکل LGBT ندارن خدا رو شکر.
ممنونم از برنامه ی کاملتون.
من همه ی اینا رو باید براشون بذارم تو یه فایل، بهشون بدم.
با این جاهایی که شما و دوستان گفتین، فکر کنم باید بگم یه ماهی ایران بمونن ؛-).
راستی، چابهار چی داره که دو شب پیشنهاد دادین؟ کجاها میتونه بره و همین طور زاهدان؟

نازنین جمعه 21 اردیبهشت 1403 ساعت 22:40

پیشنهاد میکنم نزدیک ترین راه برای خروج از ایران و رسیدن به پاکستان رو پیدا کنه و با کمترین توقف از ایران خارج شه.
حالا دیگه مقصدشو سعی میکنم جاج نکنم.

طرف برنامه شو ریخته. من قرار نیست برنامه شو عوض کنم :).

نیوشا جمعه 21 اردیبهشت 1403 ساعت 18:43

اصفهان
میدان نقش جهان / مسجد شیخ لطف الله/ کاخ عالی قاپو/ سی و سه پل و زاینده رود/ چهل ستون اصفهان/ عمارت هشت بهشت/ خیابان چهارباغ عباسی/ کوه صفه اصفهان

شیراز
بازار وکیل/ مسجد نصیرالملک/ آرامگاه حافظ/ آرامگاه سعدی/ ارگ کریم خان/ باغ جهان نما

بندرعباس هم من 12 سال پیش رفتم و خیلی خاطرم نیست کجاها رفته بودیم ولی یادمه چندتا جای محلی و جزیره های کوچیک رفته بودیم که خیلی قشنگ بودن

مرسی که وقت گذاشتی. ممنونم عزیزم از پیشنهادات :-*. یادداشت میکنم و بهشون میگم. امیدوارم برن و ببینن و خوش بگذره بهشون.

A.p جمعه 21 اردیبهشت 1403 ساعت 16:05

منصرفش کن،الان اصلا همچین چیزی توصیه نمیکنم ، فقط کافیه به درد بخوره ،دیگه باید بمونه همین جا

والا از من نپرسیدن برم یا نرم، ازم خواستن یه مسیر بگم برای سفرشون :).

نیوشا جمعه 21 اردیبهشت 1403 ساعت 15:54

سلام، من الان نقشه رو نگاه کردم، به نظرم اصفهان، شیراز و بندرعباس رو به ترتیب میتونن برن ببینن.
شب سر فرصت کامنت میذارم دوباره برای مکان های دیدنی

سلام عزیزم،
دستت درد نکنه که رو نقشه هم چک کردی که تو مسیر باشه همه چی :-*.

مورچه جمعه 21 اردیبهشت 1403 ساعت 03:01 https://hana98r.blogsky.com/

اگه مذهبی هست دیگه قم یا مشهد رو ببینه
اگه خواست خوشحال میشم مهمان من هم باشه

والا من اصلا نمیشناسمش. ولی یه دنیا ممنون از پیشنهادت و مهربونیت :-*.

مریم پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 ساعت 23:29

سلام بنظرم بره قشم خیلی قشنگه

سلام عزیزم،
اینم میذارم تو لیست :).

نفس پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 ساعت 23:22

سلام عزیزم
از همون آذربایجان بره تبریزو کندوان وسرعین واردبیل ومشکین شهر
بعد بستگی داره بخواد از کدوم مرز خارج بشه.
میتونه آستارا و بندرانزلی بره
میتونه بیادتهران و کاشان واصفهان وشیرازوبعد چابهار...
مهمترین ها دیده میشه
میتونه پیجشو بده تو اینستا مهمان داری کنیم
راهنمایی کنیم

سلام عزیزم،
ممنونم از پیشنهادات. بهش میگیم :).

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد